Bij Kärcher verandert op 1 januari 2025 het management. Kees Wagtmans draagt na een loopbaan van 44 jaar bij Kärcher, waarvan 19 jaar als managing director, zijn huidige functie over aan opvolger Bart Hullebroeck. Dit meldt Facto.
Bart Hullebroeck is al sinds 2017 actief binnen Kärcher als verantwoordelijke voor de afdelingen Product Management, Marketing, Data Management, Training en New Business Sales Development voor België en Luxemburg.
Sinds 2021 werd hij eveneens in de regio’s Benelux, Oostenrijk en Zwitserland verantwoordelijk voor Marketing en Sales Professional Channels. “De deskundige ervaring van Bart binnen Kärcher, gecombineerd met zijn managementvaardigheden en zijn duidelijke strategische visie maken van hem de ideale kandidaat om Kärcher te leiden en de voortdurende succesvolle ontwikkeling van Kärcher in de Belux te waarborgen”, aldus Wagtmans. Hij zal in 2025 nog actief zijn binnen een projectgroep van Kärcher International. Op 30 november 2025 sluit hij dan zijn Kärcher-carrière na 45 jaar af.
Focus op data, digitalisering, robotica en duurzaamheid
Hullebroeck interpreteert zijn nieuwe rol als volgt: “Samen met het voltallige team wil ik als nieuwe managing director in de eerste plaats de stabiele structuur uitbouwen voor Kärcher, met focus op data en digitalisering. Na een jaar van forse uitbreidingen krijgt dit de hoogste prioriteit. Daarnaast zullen we ook fiks inzetten op robotica, en het verduidelijken van het belang hiervan. Met het oog op ultieme dienstverlening zullen we ons dealernetwerk, met een nieuwe generatie aan het roer, verder versterken. Bovendien willen we de consument nog beter begeleiden in het maken van duurzame keuzes. In onze B2B-omgeving zal de focus blijven liggen op een solide ondersteuning in alle sectoren en in het bijzonder in de sectoren industrie, transport, BSC (Building Service Contractors) en Municipal.”