Dagelijks nieuws over SIEV en de leden, het bestuur, sponsoren en partners

kerstpakket60

Onderzoek naar trends voor kerstpakketten

Ben jij gewend om een kerstpakket vol lekkernijen te krijgen? Dan bestaat de kans dat je dit jaar verrast wordt met iets anders. In de zoektocht naar het perfecte kerstpakket zijn bedrijven dit jaar namelijk massaal afgestapt van de traditionele pakketten vol chocolade en flesjes drank. In plaats daarvan draait alles in 2024 om duurzaamheid, luxe én een persoonlijke touch. Profipack deed onderzoek naar de trends voor kerstpakketten.

Geen witte, maar groene kerst

Duurzaamheid is een must. Wat in eerdere jaren nog een bijzaak was, is nu hét criterium bij het samenstellen van kerstpakketten. 68% van de bedrijven kiest dit jaar voor duurzame opties: gerecyclede verpakkingen, herbruikbare items en lokaal geproduceerde producten zijn helemaal in. Ook zijn digitale cadeaubonnen dit jaar weer favoriet onder de werkgevers.

Een goed begin is het halve werk

Bedrijven beginnen steeds eerder met de voorbereidingen voor kerstpakketten. Al in de zomermaanden gaat de zoektocht naar het ideale pakket van start, met een opvallende piek in juni. Deze vroege start is essentieel voor bedrijven die hun pakketten willen personaliseren en unieke producten willen kopen. Door op tijd te beginnen, zijn er genoeg mogelijkheden en kunnen bedrijven inspelen op de nieuwste trends. Het resultaat? Een perfect samengesteld kerstpakket dat precies op tijd klaar staat om medewerkers te verrassen!

Vegan pakketten staan centraal in 2024

De kans is groot dat je dit jaar meer plantaardige producten in je kerstpakket zult vinden dan in voorgaande jaren. Vleespakketten verliezen maar liefst 39% van hun populariteit, terwijl vegan kerstpakketten juist met 39% groeien. Steeds meer bedrijven kiezen voor duurzame en diervriendelijke alternatieven, wat betekent dat medewerkers zich kunnen verheugen op een groener kerstfeest dan ooit tevoren. Wie dacht dat kerst altijd om vlees draait, heeft het mis!

Iets meer luxe in je kerstpakket

Dit jaar kunnen kerstpakketten nét dat beetje extra luxe bevatten. Want het gemiddelde budget per werknemer is met 7% toegenomen ten opzichte van 2023, naar €45,-. Vooral in sectoren zoals IT en consultancy wordt er flink uitgepakt, met een gemiddeld budget van €60,- per pakket. Luxe en personalisatie zijn dé trends van dit seizoen, bedrijven willen hun medewerkers niet alleen verrassen, maar ook echt laten merken dat ze gewaardeerd worden. Denk aan zorgvuldig samengestelde pakketten, van hoogwaardige producten tot gepersonaliseerde items die de ontvanger echt aanspreken.

Vroeg beginnen, minder stress

En het is blijkbaar nooit te vroeg om te beginnen met de voorbereidingen, want bedrijven beginnen in de zomer al met het uitzoeken van kerstpakketten. Werkgevers hebben ontdekt dat vroeg beginnen essentieel is om de beste en meest gepersonaliseerde pakketten samen te stellen. Door in juni al te beginnen met plannen, kunnen ze optimaal inspelen op de laatste trends en zorgen ze ervoor dat alles op tijd klaar is voor een stressvrije kerst.

Benieuwd naar meer data over de kerstpakketten in Nederland? Klik hier voor een uitgebreid overzicht van het onderzoek.

___________________________________________________________________

Over het onderzoek 

Dit onderzoek is gebaseerd op data uit Google Keyword Planner, waarin zoektrends en interesse naar kerstpakketten zijn geanalyseerd, en interne verkoopgegevens van Profipack. Door deze bronnen te combineren, bieden de resultaten een betrouwbaar beeld van de ontwikkelingen en voorkeuren in de markt voor kerstpakketten in 2024.

Over Profipack 

Profipack is een toonaangevende webshop voor verpakkings- en beschermingsmaterialen in Nederland, Duitsland en België. Het bedrijf biedt een breed scala aan producten, variërend van kartonnen dozen en tape tot duurzame verpakkingsoplossingen. Profipack richt zich op zowel kleine als grote bedrijven en streeft naar kwaliteit en klanttevredenheid. Met een focus op innovatie en uitbreiding van het assortiment blijft Profipack inspelen op de behoeften van de markt. Onlangs heeft het bedrijf een nieuwe, ruimere locatie in Utrecht (De Meern) betrokken om verdere groei te faciliteren.

Overig nieuws

geld

Lonen binnen de schoonmaak gaan omhoog

Manon Dols deelt haar schoonmaak-ervaringen.

Jong (schoonmaak)talent aan het woord

zonnepanelen10

Afschaffing salderingsregeling is definitief

codemaat60

Acht nieuwe ondertekenaars van de Code

christmas-tree-1018520_640 (1)

SIEV-bestuur wenst iedereen fijne feestdagen

balansschoonmaak90

Interview Achint Atwal van SIEV-lid Balans Schoonmaak

friends80

Percentage werklozen onveranderd

workplace60

Thuiswerkers werken in de zomermaanden meer thuis

Ook ZZP'ers in de glazenwasserij zullen volgend jaar voor mogelijke schijnzelfstandigheid geen boetes ontvangen. Foto: Pixabay.

In 2025 geen boetes bij handhaving schijnzelfstandigheid

Een aardige geste van Facility Management Nederland voor Leo Laanen.

Leo Laanen door FMN in zonnetje gezet

schoonmaak

Trends in de schoonmaakbranche

Op de foto staan Edward Bokern (links, Directeur B-Cleaning) en Remko Stolk (rechts, Directeur Effektief)

Effektief en SIEV-lid B2-Cleaning doen stof opwaaien

Senioren worden steeds belangrijker. Ook voor de schoonmaakbranche`. (foto Pixabay).

Extra lumpsum voor 100.000 gepensioneerden

Bart Hullebroeck

Kees Wagtmans (Kärcher) draagt taken over aan Bart Hullebroeck

schulden800

Inspectie JenV treedt op als incassodienstverleners buiten boekje gaan